Contenuto.

E-Book - Leadership and New Trends in Political Communication - pp. 63- 78 a cura E. De Blasio, M. Hibberd, M. Sorice

Edizioni CMCS Working Papers

24/07/2011

http://mediaresearch.files.wordpress.com/2011/07/cmcswp_0311p3.pdf

Abstract

Italian politics is facing Facebook and Youtube. In the rest of the world experts try to understand if revolutionary movements  spring from social network activities, while in Italy political leaders, members of Parlamient, local administrators try to communicate with the citizens – voters  through Facebbok and Youtube.

The sociological studies show us the complexity of techniques and the different experiment in building consistent contents.

The Italian politics is too often rethorical and used to television logics. It’s not able to use new technologies, it does not know them but it’s unable to avoid them.

The way to make information is changing and the political communication too. Representatives of political parties seems incapable to create an online identity. They self celebrate and do not involve people. Barack Obama is a model hard to be reached. Italian politics still doesn’t find the course. In the era who shouts stronger prevails it’s difficult to understand how to improve democracy. Neverthless social networks seems to garantee the success to whom able to involve people.

 E’ disponile per il download gratuito


Archivio

13/01/2018
Dai pizzini ai nuovi canali social. La narrazione mediatica del linguaggio mafioso
13/01/2018
Facebook e i social: nuovi luoghi di sperimentazione dell’identità di genere
25/04/2016
rivista Pedagogika: “Digitali Nativi, oltre le definizioni. E’ tempo dell’agire!”
16/03/2016
#Messinasenzacqua: un caso di non-comunicazione di crisi
04/07/2014
Cyberbullismo, sexiting, ragazze doccia. I nuovi pericoli per i più piccoli nella rete
04/04/2014
Digitali Nativi versus Mobile Born
01/07/2013
I social media protagonisti della nuova stagione politica. Le nuove forme di partecipazione
01/07/2012
Legalità e Pubblica Amministrazione: più trasparenza grazie alle nuove tecnologie
26/12/2011
Nuove forme di comunicazione e nuove reti sociali : i digitali nativi protagonisti o vittime?
25/12/2011
E-Book- Our Digital Reneissance Stony Brooks University
25/12/2011
Nuove forme di comunicazione e nuove reti sociali : i digitali nativi protagonisti o vittime?
24/07/2011
E-Book - Leadership and New Trends in Political Communication - pp. 63- 78 a cura E. De Blasio, M. Hibberd, M. Sorice
23/07/2011
La libertà di comunicare la multiculturalità. Relazioni, confini e incidenti pp. 185 - 198
22/07/2011
Il web come strumento strategico per una nuova comunicazione ambientale in - La Comunicazione ambientale: sistemi, scenari e prospettive di E. Balzaretti e B. Gargiulo
21/07/2011
La comunicazione politica. Il linguaggio, i contenuti, le modalità di interazione con il cittadino sono cambiate e come? in - Comunicare un successo- la cassetta degli attrezzi per lavorare nel mondo